21 kwietnia 2012

Szyjemy poduszkę z krytym zamkiem

1.
  Chcę uszyć poduszkę o wymiarach 40cm x 70cm
skroiłam prostokąt 42cm x 147cm
42cm - wiadomo 40cm poduszeczka + 2cm na wszycie
147cm - (wielkość poduszeczki czyli 70cm razy 2(wierz i spód) =
140cm + 2cm na wszycie + 5cm na plisę na przykrycie zamka ).


2.
  Teraz muszę przygotować zamek, ja korzystam z zamka z metra(kupuję taśmę zamkową z metra i przycinam na potrzebne długości).


3.
  Tu już mam  przyciętą, odpowiedniej długości taśmę, którą przypinam do materiału szpileczkami(wierzch zamka do prawej strony poduszki).


4.
  Przyszywam zamek owerlokiem , maszyną,  zależy co kto ma w domu.

5.
  Teraz muszę zamek przymocować z drugiej strony poduszeczki (wierzch zamka do prawej strony poduszki).



6.
  Przeszywam drugą stronę

7.
  Prawa strona poduszki-zamek przyszyty.

8.
 Teraz z jednej strony od zamka odmierzam 6cm (6cm jest to odległość w jakiej będzie zamek od brzegu poduszki, można zrobić inną odległość, ja przyjmuję 6cm, przy 6cm po zrobieniu pliski kraniec plisy jest na 4cm od brzegu poduchy).

9.
 Składam materiał po linii wyznaczonej szpileczkami (teraz to jest brzeg poduszeczki ), zamek wędruje pod spód poduszki.

10.
   Od otrzymanego brzegu odmierzam szerokość poduszki w moim przypadku 70cm.

11.
  Ponownie składam materiał po linii wyznaczonej szpileczkami i mam drugi brzeg poduszeczki, odwracam poduszeczkę zamkiem na wierzch.

12.
   Widzimy, że mam za dużo materiału, nadmiar materiału zsuwam na zamek i tworzy się plisa przykrywająca zamek.

13.
   Szpileczkami przypinam brzeg plisy do poduszki i prasuje żelazkiem.

14.
   Odwracam poduszeczkę na lewą stronę i w miejscu zaznaczonym ołówkiem przeszywam maszyną.

15.
    Prawa strona ,plisa obszyta


16.
   Wypinam szpileczki z brzegu plisy i zakładam suwaczek od zamka.

17.
   Suwaczek na miejscu : )

18.
   Teraz odmierzam 6cm od boków poduszki , zaznaczam szpileczkami i przeszywam maszyną.

19.
   Obszycia boczne plisy (plisa ładnie przylega do poduszki,suwak nie będzie nam uciekał z taśmy).

20.
   Wywijamy poduszkę na lewą stronę, spinamy szpilkami, przeszywamy górę i dół poduszki.

21.
   Gotowa poduszka


Mam nadzieję, że tutek jest zrobiony czytelnie,
w razie wątpliwości proszę pisać.

14 komentarzy:

  1. Właśnie przymierzam się do uszycia kilku poszewek, dziękuję za tę pomoc! Szyłam trochę dawno temu, ale wyszłam z wprawy, teraz łatwiej bedzie sobie to i owo przypomnieć :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że wszystko jest czytelnie wytłumaczone,
    ale jak będziesz miała jakieś problemy to proszę pisz,
    chętnie pomogę : ))
    Przyjemnego szycia

    OdpowiedzUsuń
  3. Super tutorial! Bardzo mi się przyda:). Dziękuję :).

    OdpowiedzUsuń
  4. Kasiu zapraszam korzystaj do woli :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super instruktaż dziękuję :) Bardzo czytelny :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super tutorial, alem mam jedno pytanko: jaką długość zamka dać do tej poduszki 40 cm? I wtedy od brzegów materiału (wysokość) zostawiasz po 1 cm tak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, że dopiero teraz
      wszywam zamek długości w przybliżeniu 37-38cm :)

      Usuń
  8. dobrze opisane i pokazane, instruktaż bardzo pomocny

    OdpowiedzUsuń
  9. Super trutek, bardzo klarowny opis. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja nigdy nie miałam okazji szyć dla siebie żadnej pościeli. Przede wszystkim nie mam na to czasu no i nie potrafię. Dlatego wolę kupować gotowe wyroby. Ostatnio sprawiłam sobie kołdrę syntetyczną https://senpo.pl/koldry/koldry-syntetyczne i jestem z tego wyboru bardzo zadowolona.

    OdpowiedzUsuń