29 lutego 2024

                           Coś słodkiego  



            Z babek piekę tylko majonezową, babka jest puszysta, wilgotna, łatwa w pieczeniu, ma jedną wadę, zawsze jest jej za mało ;) 

Wczoraj byłam na Tęczowym, Amelka upiekła Browniehttps://www.kwestiasmaku.com/desery/ciasta/czekoladowe_brownie/przepis.html  Przepis bardzo prosty, a ciasto pyszne, Amelka jest już specjalistką od tego ciacha:) Wieczór, całą czwórką spędziliśmy bardzo miło, dziewczyny szybciutko odrobiły lekcje i wszyscy czekaliśmy na placek, najpierw aż sie upiecze, a później , aż ostygnie ;) co niektórzy przed pieczeniem mieli ochotę na czekoladę, ale opakowanie nie poddało się małym rączkom


  Z tego przepisu nie ma dużo ciasta, maleńka foremka 24cm x 24cm to jest mały pryszcz dla czworga dzieci i babcię, a Amelka obiecała  jeszcze ciacho koleżance. 
Pozostał więc niedosyt ;) i stąd ta babka majonezowa.
 
                           Babka majonezowa  

Składniki

* 4 jajka
* pół szklanki mąki ziemniaczanej (około 105g)
* pół szklanki mąki pszennej tortowej (około 80g)
* 3/4 szklanki cukru (około 170g)
* ulubiony aromat do ciast, ja daję cytrynowy
* 4 czubate łyżki majonezu ( około 160g)
* 1 1/2 płaskiej łyżeczki proszku do pieczenia 
* szczypta soli 
* masło do wysmarowania formy babki
* cukier puder do oprószenia babki 

Wykonanie 

* wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej
* obie mąki (pszenną tortowa i ziemniaczaną) przesiać wraz z proszkiem przez sito
* Białka oddzielić od żółtek, następnie białka ubić ze szczyptą soli na sztywną pianę, do ubitej piany  stopniowo dodajemy cukier. Miksując na najwyższych obrotach dodawać po jednym żółtku.
* zmniejszyć obroty miksera i dodawać po łyżce majonezu, miksując tylko do połączenia. 
* następnie dodać obie mąki z proszkiem ( w dwóch porcjach) i delikatnie wymieszać, w trakcie mieszanie dodajemy aromat / ja to robię już łopatką, tak jak w biszkopcie /
* forme babki wysmarować masłem / ja obsypuję jeszcze bułką tartą/
* wymiary foremki 11,5cm x 39,5cm 
* piec babkę w nagrzanym piekarniku do 180st.C ( grzałka góra-dół) przez 45-50 minut ( do suchego patyczka)
* po upieczeniu w przepisie zalecają zostawić babkę w piekarniku przy uchylonych drzwiczkach / ja wyjmuję od razu po upieczeniu / 

Smacznego 

Przepis pochodzi z Kulinarne Przeboje  

Babkę zrobiłam z małą niespodzianką, trochę czekoladowego środka :) Do pięciu łyżek ciasta wsypałam 2 łyżeczki kakao, wymieszałam, wlałam do foremki i wymieszałam patyczkiem. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz